Wij zijn in het 2e kamp! - Reisverslag uit New Delhi, India van Jan Versteegh - WaarBenJij.nu Wij zijn in het 2e kamp! - Reisverslag uit New Delhi, India van Jan Versteegh - WaarBenJij.nu

Wij zijn in het 2e kamp!

Door: wnfjan

Blijf op de hoogte en volg Jan

18 Maart 2011 | India, New Delhi

Na een heerlijk verblijf in Pench aangekomen in Kanha National Park. De autoreis hier naar toe was een ware belevenis.... 4-5 rijen dik verkeer dat soms frontaal op je afkomt. Dorpjes uit de middeleeuwen, kleurige vrouwen in prachtige gewaden die zware handarbeid verrichten (waar zijn de mannen?). Weer om 5 uur 's morgens op rillend van de kou op zoek naar de tijger in Kanha. Snel komt de zon op; een prachtig gebied, wat weidser dan het 1e en na een half uur zien de eerste beer met jong. Veel prachtige vogels en het hele gebied staat vol met poeltjes en barst van leven. Vanmiddag naar het Niek van Heist Centre gereden. Bloedheet, maar indrukwekkend wat WWF India hier probeer te doen met & voor de lokale bevolking (hoe leven we samen met de tijger). Morgen weer op speurtocht tot iedereen " zijn eigen tijger" gezien heeft.... We houden u op de hoogte!

• 18 Maart 2011 - 16:22

Karin:

Oh, het wordt steeds spannender: krijgen jullie hem nog te zien?

• 18 Maart 2011 - 17:02

Miek Versteegh:

Hallo jan , dat je zo vroeg op pad gaat om tijgers te zien vind ik geweldig. Zo'n opkomende zon zie ik 's ochtends ook in de Wageningse Uiterwaarden. En als ik geluk heb zie ik een vos! Ben benieuwd naar de volgende dagen, liefs Miek